HTML

Satyrblog

Eredeti célom többek között amatőr alkotók szépirodalmi jellegű szövegeinek közreadása volt, ezek azonban egy bizonyos idő után az azóta megszűnt Faragóműhely nevű blogomba kerültek. Szerepelnek továbbá bevált kedvteléseim (labdarúgás, matematika, zene, nyelvek,...) köréből származó, remélhetően vitát is kiváltó bejegyzések, rövid aktuálpolitikai észrevételek. Ha úgy gondolod, hogy egy saját bejegyzésed jól illeszkedhet a blog jellemzőihez, a látogatók ízléséhez, küldd el a következő címre: miklos.varkonyi@gmail.com

Címkék

ady (1) ajovoemlekei (1) akadémia (1) alak art (1) állami támogatás (1) állatok (1) angol (15) átirat (1) ballada (1) britten (6) dalszöveg (15) divat (1) e.a.poe (1) életrajz (1) erotika (1) Európai Unió (1) felekezet (1) félrefordítás (1) felsőoktatás (1) finanszírozás (1) francia (1) frank zappa (1) futball (7) gól (1) győzelmi harsonák (1) hatod (1) hozzászólások (1) humor (24) ihlet (1) ingyenes (?) köznevelés (1) interjú (1) inverz (4) irónia (2) iskolakezdés (1) játékvezetés (3) jeszenyin (1) József Attila (1) kästner (1) képviselő (1) kipling (1) kivonat (1) klímakatasztrófa (1) könyvnap (1) kooperáció (9) környezet (1) koronavírus (3) korszerű tanszerek (1) Kozmosz (1) központozás (1) kritika (1) kultúra (6) leshelyzet (1) limerick (1) link (1) logika (1) madarak (1) magánkiadás (1) matek (1) matematika (1) mentőakciók (1) műbírálat (4) műfordítás (29) musical (1) német (3) népfelkelés (1) női BL (1) nyelvtan (1) nyereség (1) nyitási propaganda (1) orosz (1) ötvenhatos villamos (1) óvatosság (1) párbeszéd (1) philip sidney (1) poet (1) póker (1) politika (25) próza (1) radikalizmus (1) rejtvény (1) rezsidolgok (1) robert frost (1) ross satyr (18) sorozat (1) spanyol futball (1) sport (1) suzanne vega (2) szabálykönyv (1) szatíra (21) színház (1) szóhasználat (1) szonett (5) szonettkoszorú (1) szövegalkotás (1) szövegminőség (1) tankötelezettség (1) tanulmány (23) televízió (1) tender (1) tennyson (1) tesztelés (1) UEFA (1) újév (1) ujjgyakorlatok (12) üres struktúra (1) választás (5) vallás (1) valószínűségszámítás (1) VAR (1) vegyes rímképlet (1) vers (36) versenykiírás (1) videóasszisztens (1) videóklip (1) vita (6) western (1) xilofongyár (12) zene (9) zöldségek (1) Címkefelhő

Friss topikok

  • Lobra: Most 2022. március elseje van, 19:00 óra, és a megfelelő kijelző azt mutatja, hogy ezt a bejegyzés... (2022.03.01. 19:02) A Duna-kanyar gyöngyszeme
  • Lobra: A tény, hogy a közel kétezer megnyitás következtében rettentő sok, több mint 80 észrevétel özönlöt... (2022.02.09. 02:17) Néhány szubjektív mondat a vagyonokról
  • Lobra: A rezsiköltség-megtakarításokat végső soron a fogyasztónak kell megfizetnie például azért, mert a ... (2022.02.06. 12:47) Rezsigazdálkodás - korábban és jelenleg
  • Lobra: Köztudott, hogy az ez évi férfi labdarúgó Európa-bajnoki döntő meccseinek egyik helyszíne Budapest... (2021.04.08. 19:59) Reszkess, koronavírus!
  • Ross Satyr: Az EU az egyes tagországokra bízza a döntést, vagyis elkerülhetetlen egy sokoldalú egyeztetés, ame... (2019.04.30. 11:59) Óraátállítás

Linkblog

Légikatasztrófák

2020.02.18. 13:13 Lobra

Több év óta, napi rendszerességgel nézem (és persze hallgatom) a National Geographic tv-csatorna „Légikatasztrófák”, illetve a közelmúltban más címen, de azonos tartalommal indított sorozatait. A hatvan perces epizódokat 12:00, 13:00 és 18:00 órakor kezdik, de előfordulnak további, késő esti adások is. Alapvetően tetszenek a történetek, mérnökként is élvezhetőek, még akkor is, ha a magyar fordításokban itt-ott akadnak kétes megoldások, például egy és ugyanazt a részrendszert, szerelvényt, stb. néha eltérő névvel illetik; illetve természetesen előfordulnak a szokásos magyartalanságok. Az pedig már természetesen a nehezen elfogadható körbe tartozik, hogy a szárny felületét megnövelő, például a kisebb sebességű leszállás során az elvesző felhajtó erőt pótló segédszárnyakat (angolul: flaps) vajon miért fordítják "fékszárnyak" szóval, különösen akkor, ha a repülőgépeken valóban vannak például a landolt repülőgép gurulását lassító valóságos fékszárnyak vagy féklapok.

legikata.jpgA problémám persze inkább tartalmi jellegű. Igyekeznek élethűen nyomon követni a zajló vizsgálatokat (a fordításban ugyan „nyomozásnak” nevezik őket), tükrözve a sehová nem vezető zsákutcákat is. Az esetek 95%-ában azonban végül összeáll egy komplett jelentés, amely egyértelműen megnevezi a baleset egy vagy néhány okát. Ez sajnálatosan sokszor úgynevezett „pilótahiba”, esetleg a karbantartó műszerészek figyelmetlensége, vagyis hibás vagy hiányos emberi cselekvések sorozata. Amikor azonban – esetleg több évi vizsgálat eredményeképpen – egyértelműen műszaki meghibásodást neveznek meg kiváltó okként, nos, akkor merülnek fel bennem kételyek. Többször is előfordult, hogy (állítólag) egyetlen apró csavaralátét vagy kisfeszültségű kábel okozta a balesetet. Ne legyen félreértés: semmiféle ellenérvem nincs a kinyilatkoztatásokkal szemben, egyszerűen csak nem könnyű elhinni, hogy egy néhány grammos alkatrész figyelmetlen kezelése okozhatja többszáz ember halálát.

Összegezve: biztos, hogy a sorozat darabjait továbbra is nézni fogom, és javaslom másoknak is, akik kedvelik a tiszta logika alapján történő emberi cselekvéssorozatok tévés feldolgozását.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://ross-satyr.blog.hu/api/trackback/id/tr4815479786

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása