HTML

Satyrblog

Eredeti célom többek között amatőr alkotók szépirodalmi jellegű szövegeinek közreadása volt, ezek azonban egy bizonyos idő után az azóta megszűnt Faragóműhely nevű blogomba kerültek. Szerepelnek továbbá bevált kedvteléseim (labdarúgás, matematika, zene, nyelvek,...) köréből származó, remélhetően vitát is kiváltó bejegyzések, rövid aktuálpolitikai észrevételek. Ha úgy gondolod, hogy egy saját bejegyzésed jól illeszkedhet a blog jellemzőihez, a látogatók ízléséhez, küldd el a következő címre: miklos.varkonyi@gmail.com

Címkék

ady (1) ajovoemlekei (1) akadémia (1) alak art (1) állami támogatás (1) állatok (1) angol (15) átirat (1) ballada (1) britten (6) dalszöveg (15) divat (1) e.a.poe (1) életrajz (1) erotika (1) Európai Unió (1) felekezet (1) félrefordítás (1) felsőoktatás (1) finanszírozás (1) francia (1) frank zappa (1) futball (7) gól (1) győzelmi harsonák (1) hatod (1) hozzászólások (1) humor (24) ihlet (1) ingyenes (?) köznevelés (1) interjú (1) inverz (4) irónia (2) iskolakezdés (1) játékvezetés (3) jeszenyin (1) József Attila (1) kästner (1) képviselő (1) kipling (1) kivonat (1) klímakatasztrófa (1) könyvnap (1) kooperáció (9) környezet (1) koronavírus (3) korszerű tanszerek (1) Kozmosz (1) központozás (1) kritika (1) kultúra (6) leshelyzet (1) limerick (1) link (1) logika (1) madarak (1) magánkiadás (1) matek (1) matematika (1) mentőakciók (1) műbírálat (4) műfordítás (29) musical (1) német (3) népfelkelés (1) női BL (1) nyelvtan (1) nyereség (1) nyitási propaganda (1) orosz (1) ötvenhatos villamos (1) óvatosság (1) párbeszéd (1) philip sidney (1) poet (1) póker (1) politika (25) próza (1) radikalizmus (1) rejtvény (1) rezsidolgok (1) robert frost (1) ross satyr (18) sorozat (1) spanyol futball (1) sport (1) suzanne vega (2) szabálykönyv (1) szatíra (21) színház (1) szóhasználat (1) szonett (5) szonettkoszorú (1) szövegalkotás (1) szövegminőség (1) tankötelezettség (1) tanulmány (23) televízió (1) tender (1) tennyson (1) tesztelés (1) UEFA (1) újév (1) ujjgyakorlatok (12) üres struktúra (1) választás (5) vallás (1) valószínűségszámítás (1) VAR (1) vegyes rímképlet (1) vers (36) versenykiírás (1) videóasszisztens (1) videóklip (1) vita (6) western (1) xilofongyár (12) zene (9) zöldségek (1) Címkefelhő

Friss topikok

  • Lobra: Most 2022. március elseje van, 19:00 óra, és a megfelelő kijelző azt mutatja, hogy ezt a bejegyzés... (2022.03.01. 19:02) A Duna-kanyar gyöngyszeme
  • Lobra: A tény, hogy a közel kétezer megnyitás következtében rettentő sok, több mint 80 észrevétel özönlöt... (2022.02.09. 02:17) Néhány szubjektív mondat a vagyonokról
  • Lobra: A rezsiköltség-megtakarításokat végső soron a fogyasztónak kell megfizetnie például azért, mert a ... (2022.02.06. 12:47) Rezsigazdálkodás - korábban és jelenleg
  • Lobra: Köztudott, hogy az ez évi férfi labdarúgó Európa-bajnoki döntő meccseinek egyik helyszíne Budapest... (2021.04.08. 19:59) Reszkess, koronavírus!
  • Ross Satyr: Az EU az egyes tagországokra bízza a döntést, vagyis elkerülhetetlen egy sokoldalú egyeztetés, ame... (2019.04.30. 11:59) Óraátállítás

Linkblog

Automobil

2018.10.30. 17:10 Lobra

Napjainkban kiemelkedő népszerűségnek örvendenek a veteránautó-találkozók, menetelő fúvószenekarral és mazsorettekkel, de nem kevésbé populárisak azok a televíziós sorozatok sem, amelyekben több tucat éves régi gépkocsikat újítanak fel, megtartva az eredeti kinézetet, de a legkorszerűbbre cserélve az energiaközpontot. Ilyen gépkocsi-matuzsálameket látva a szemlélő spontán módon kréjük képzeli az autentikus környezetet is... Erről szól az alábbi hangzó diasorozat, amelyet követően látható a szöveg.





Még kurblivas volt akkoriban, nem önindító,
kétfelől volt nyitható a motorháztető,
fából készült akkor még az összes laprugó,
ahol alváz és tengely összenő.
Az úrvezetők akkoriban tudták dolgukat:
jobbról kellett előzni és balra tartani,
szabályosan jeleztek, ha jött egy fordulat,
lobogtak az index karjai.

Akkor még a gépkocsikra nem volt sok panasz,
a kilélegzett benzingőzt a légtér szívta fel,
sokszorosan több volt még a konflis, úrlovas,
az ő nyomukra száz veréb figyelt.
Amit mégis meghagytak az éhes csőreik,
az egyenruhás utcaseprők martaléka lesz:
csíkos nyelű lapátjukra szépen felteszik,
a dús szagélményt elnyomja a szesz.

Az úrvezető divatos és közismert zenész,
egy nagy sikerű dalművéből vette a kocsit.
A motortérbe nem fért bele, sajnos, az egész,
de négy ütemnek helyet biztosít:
rendszeresen szív a térbe némi alkoholt,
sűrít, hogyha kell, a tempón, menjen a dolog;
robban, hogyha bárki mással konfliktusa volt,
s ha nem hallani, néha kipufog.

Manapság is gurul néhány masszív veterán,
de többségük már múzeumok féltett kincse lett.
Nézd meg őket s felidézhetsz múltjukból talán
néhány régi fontos részletet:
a fogasléces fékrendszert, az indexkarokat,
melyek jelezték, ha változott az addigi útirány,
de jól teszi, ha több határon túlra látogat,
aki látni inkább jobb-kormányt kíván!

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://ross-satyr.blog.hu/api/trackback/id/tr7114334503

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása